Alla inlägg under februari 2018

Av Anki - 2 februari 2018 19:02

Precis innan jag skulle åka och hämta Pontus i förmiddags så såg jag att Smilla tvättade sig på sidan av buken. Och fick panik. Vid första anblicken såg det ut som en stor böld/tumör, stor som en hand. De opererade ju bort en knöl på huvudet på henne i våras innan jag åkte till Kreta. Ringde till både distriktarna och till Mats i Bosvedjan. Och innan Ingela ringde från Bosvedjan så var jag i upplösningstillstånd. Trodde att jag måste åka och ta bort henne på studs och grät floder. När Pontus var klar så bjöd han mig på lunch och sen åkte jag hem. Innan Pontus gick ur bilen sa han till mig att både Jonas och han vill säga farväl till henne om det går så illa.   Och då jag kom hem så ringde Ingela äntligen. Jag hade då konstaterat att det inte är en böld men ändå ser det otäckt och infekterat ut. Ingela sa att det ju kan vara ett stort fukt-eksem. Och då slog det mig ju att de har plumsat mycket i snön nu den senaste tiden. Så nu har jag klippt rent, tvättar med alsollösning och försöker att hålla det torrt och rent. Tagit fram tratten också som hon får ha på sig när jag inte kan ha koll. Var till min husveterinär i stan och hämtade penicillinreceptet så det finns hemma men avvaktar hennes tillstånd ett dygn......

Och nu skulle jag kunna tänka mig att krypa ner i sängen men det kan man ju inte göra när man väntar på tfn från kärleken....  


Av Anki - 2 februari 2018 08:42

I går så tänkte jag att Smilla flämtade så mycket och trodde att det var för att hon tyckte det var otrevligt med snödrevet. Men så kom jag på att hon har löpt och då är ju problemet ett faktum. Livmoderproblem igen....

Hade ju fått ett recept på penicillin av min veterinär. Som jag inte hittar så klart.....Sökt som en galning överallt, till och med ute i Volvon. Men icke sa Nicke, inget recept. Och fick smått panik då jag vet att jag inte får ett nytt utan veterinärbesök.

Som jag absolut inte har pengar till nu. Chansar och puh...fick tag i xxxx som ringer in ett nytt. Svindyr medicin så nu måste jag fixa pengar till den idag. Alltid när jag ska bort nånstans så blir Smilla sjuk, det slår aldrig fel....

Nu väntar jag på tfn från apoteket. Han ringer bara till ett visst apotek och jag vet att de inte har de här tabletterna där, utan de finns bara på ett enda ställe i Sundsvall. Så nu får vi se hur de krånglar till det. 

Ska skjutsa Pontus till vc nu iaf. 

När jag klev upp i morse så var det +0,4 ute enligt min utetermometer. Men så sa de på lokalradion att det var -12 eller nåt?? Hm....Öppnade fönstret och drog upp sensorn från snön.......och vips så var det -13,4 här också. Brrr.....

När jag kommer hem så måste jag gräva fram vedbodsdörrarna.

Hej å hå...

Av Anki - 2 februari 2018 00:46

 Börjar med den stora traktorn med slungan...    

Och fortsätter med den mindre med skopan....

       

Och nu har jag ont i armarna som f*n, fryser och är toktrött. Så nu dyker jag ner under täcket. 

Sweet dreams   


Av Anki - 1 februari 2018 21:30

Länge sen jag var så här trött tror jag. Av olika anledningar. Känns som om golvet gungar. Men vill inte somna på soffan nu för om Hansa kommer och skottar sen så måste jag ut och flytta bilen m.m Och då kan jag inte sova sen. Och....nu behöver jag verkligen sömn för att orka. Längtar efter min älskling också så jag blir tokig(are)  


Av Anki - 1 februari 2018 19:31

Min bil på förmiddagen....och i kväll

   

Av Anki - 1 februari 2018 19:27

Morgondagens sysselsättning är fixad.......skotta snö....

Snön gick upp till midjan när jag skulle ta mig in till dörren !

 


 

 

Av Anki - 1 februari 2018 19:03

Var in på magnetröntgen av min axel idag. Fick åka med Hansa som skulle till stan och uträtta ärenden. 

När jag kommer till luckan på röntgen så kommer det en läkare som är på väg in dit. Hej säger han och jag hejar tillbaks. Känner igen honom men kan inte placera honom. Han står kvar i dörren, tittar på mig och säger...men är det inte....jo men visst är det du? Eller jag kan ha fel....Nej men visst är det du?? Nej kanske har fel.....Och så igen, men visst är det du?  Jag säger ja inte vet jag, vem är jag då? Och både jag och de innanför luckan börjar skratta. Han fortsätter att fundera och är på väg in genom dörren när han vänder om igen och så säger han: Men är du inte Mias mamma? Jo säger jag och nu skrattar de i väntrummet också   Läkaren är min dotters närmsta granne och vi har ju träffats i helt andra sammanhang då han inte är läkarklädd....Jag småskrattar hela vägen bort till magnetröntgen och sen kommer han efter mig och pratar. 

Jag glömde alldeles bort att vara nervös i alla fall   

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Skapa flashcards