Direktlänk till inlägg 2 februari 2018

Smilla dålig...?

Av Anki - 2 februari 2018 19:02

Precis innan jag skulle åka och hämta Pontus i förmiddags så såg jag att Smilla tvättade sig på sidan av buken. Och fick panik. Vid första anblicken såg det ut som en stor böld/tumör, stor som en hand. De opererade ju bort en knöl på huvudet på henne i våras innan jag åkte till Kreta. Ringde till både distriktarna och till Mats i Bosvedjan. Och innan Ingela ringde från Bosvedjan så var jag i upplösningstillstånd. Trodde att jag måste åka och ta bort henne på studs och grät floder. När Pontus var klar så bjöd han mig på lunch och sen åkte jag hem. Innan Pontus gick ur bilen sa han till mig att både Jonas och han vill säga farväl till henne om det går så illa.   Och då jag kom hem så ringde Ingela äntligen. Jag hade då konstaterat att det inte är en böld men ändå ser det otäckt och infekterat ut. Ingela sa att det ju kan vara ett stort fukt-eksem. Och då slog det mig ju att de har plumsat mycket i snön nu den senaste tiden. Så nu har jag klippt rent, tvättar med alsollösning och försöker att hålla det torrt och rent. Tagit fram tratten också som hon får ha på sig när jag inte kan ha koll. Var till min husveterinär i stan och hämtade penicillinreceptet så det finns hemma men avvaktar hennes tillstånd ett dygn......

Och nu skulle jag kunna tänka mig att krypa ner i sängen men det kan man ju inte göra när man väntar på tfn från kärleken....  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anki - Torsdag 18 april 19:22

   

Av Anki - Onsdag 17 april 23:06

Håller tummarna allt jag kan......   

Av Anki - Måndag 15 april 23:01


 

Av Anki - Söndag 14 april 15:46


 

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards