Alla inlägg den 23 januari 2018

Av Anki - 23 januari 2018 23:47

    

Och då är det svårt att sova..............

Av Anki - 23 januari 2018 18:41

Det blev ju lite dötid mitt på dagen i dag så jag tänkte att jag skulle försöka att få bort isen från taket. Har ju ingen lust att få in vatten på vardagsrumsväggarna som jag målade i våras. 

Insåg dock rätt så snabbt att det var inget jag fixar själv. Tog med mig en lång bräda och snöskrapan (som är 7 m) Först så fick jag plumsa i snö upp över ändan och sen skulle jag både balansera i snön och slå hårt med brädan på isen. Och det gick ju så där skulle man ju kunna säga.....Jag fick ner några isblock med risk för att få dem i huvudet och att jag skulle tappa taget om brädan och krossa fönster. Envis som få när jag bestämt att jag ska klara det jag föresatt mig, men fick ge upp......Surt sa räven, men så blev det.

Men så kom postbilen och tummen upp för Apotea !! Värktabletterna som läkaren skrev ut, som inte fanns på ett enda apotek i Sundsvall....De fanns på Apotea. Snabbare och mycket billigare? På ett dygn hade jag dem i postlådan ! 


 

Stämmer bra på skogshäxan det........




Av Anki - 23 januari 2018 15:58

Måste skriva ut några dokument tills i morgon. Köpte färgpatron på Media Markt i oktober då det var slut på färg i skrivaren. När jag kom hem så passade den inte eftersom jag hade fått fel patron. Två resor fram o tillbaks till Birsta för en patron som kostar 200 kronor. Andra gången var jag INTE glad, men då ringde jag ut och skulle få en hel kassett med alla fyra färgerna som kompensation. Kom hem satte i den och testkörde skrivaren. Nuemas problemas....då alltså 15/10..... Sen har jag inte använt skrivaren en enda gång. Förrän idag då jag skulle skriva ut några dokument. Först fick jag installera om alla enheter för de hade försvunnit från datorn, köra rengöring av skrivarhuvudet, göra testutskrifter...Och sen får jag felmeddelandet att det är slut på svartfärg och bara lite i de andra patronerna !!!!!  WTF !!     

Nu måste jag vänta en stund innan jag ringer annars säger jag en massa fula saker. Bara liiite sur nu.....Hade jag haft pengar så hade jag köpt en ny nån annanstans.....helt simpel

Av Anki - 23 januari 2018 11:27

Ja tiden går. Snart två år sen vi fick vår nya fina väg hit upp. Här är de utanför mig. Det kom några snyggingar upp till mig och fyllde sina vattenflaskor i värmen....lite ögongodis....   

 

På bilderna nedanför var det en idiot i fullastad timmerbil som försökte att tränga sig förbi.....men han fick backa och snällt vänta på sin tur   

 

Och till sist när de fixade till min infart till huset.

 


Av Anki - 23 januari 2018 09:42

Så blev det idag. Ulla var sjuk....

Av Anki - 23 januari 2018 09:18

Japp, ska upp till vävstugan nu. Kristina, Ulla, Birgitta och jag ska dra på plädväven. Det lär ju ta några timmar och -16,7 ute. Har eldat en stund men det hinner ju bli kallt inne igen innan jag kommer hem igen. 

Har lite egna grejer som jag måste ta tag i men det hinner jag inte. Pratade med Hansa i går kväll sen jag hade pratat med kärleken och han ska ta ut traktorn som står i garaget så att vi kan fixa fjädern på min bil. Sen får vi se hur det blir med svetsningen av avgasröret.


Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Skapa flashcards