Alla inlägg den 7 januari 2018

Av Anki - 7 januari 2018 23:27

Lovat att skotta av ett tak i morrn och nyss skjuts till stan i morrn t.o.r.....Ödmjuk...yes....Vävmöte i morrn kväll.....

Av Anki - 7 januari 2018 22:47

Hur blev det där med att säga NEJ?

Av Anki - 7 januari 2018 22:15

Nu är det dags igen....att reta upp mig på grannarnas syn på djurskötsel. När man åker bort på torsdag morgon och lämnar katten ute utan någonstans att gå in och utan mat. På lördag em kommer nån dit och ställer ut en liten skål med torrfoder....som lika gärna räven, skator och pärskrikor kan äta upp. De är fortfarande inte hemkomna. Jag vet ju vart katten håller hus när de är borta....under mitt hus eller i lagårn hos mig. Och de är så himla IQ-befriade så att de inte fattar att en katt fryser och behöver mat.......varje dag, speciellt när den är 14 år!! Och djurskyddet bryr sig inte?? Det är skillnad på folk och folk........?    

Av Anki - 7 januari 2018 18:12

Efter att   åkt hem så laddade jag med ved och tog in dunkar som jag har fyllt upp med vatten. Sen får vi se om stormen hittar hit eller inte. Och så ringde en "granne" och ville ha skjuts till Matfors. Så jag hämtade och skjutsade. Jag skulle köpa kattmat åt mig och mjölk och grädde åt xxx, eftersom xxx inte ville gå in...Ja och så är det så här......att när jag kommer ner till byn/Ica så är det alltid nån jag träffar på och surrar med. Och speciellt på Ica. Så det blev ju som det blev då när jag blev stående och surra med Kickilina en (stund). Hon ville veta vem som har lyckats få igelkotten Anki att fälla in taggarna m.m och jag berättade. Och så hade ju hon en massa spännande att berätta för mig    Och vips så rann tiden iväg.......Och när jag kom till bilen igen så var mitt sällskap som ett ilsket bi....  Vart fan har du varit !!! DET FINNS INGEN SOM GÅR IN PÅ ICA OCH ÄR DÄR I EN TIMME fräste hon argt !!! Och Jag kommer ALDRIG att åka med dig igen !!     Och när jag bara flinade och inte försvarade mig så lade sig lugnet i bilen igen efter en dryg mil.....  


Trevlig kväll därute  

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Skapa flashcards