Alla inlägg den 5 januari 2018

Av Anki - 5 januari 2018 16:25

Jajamen, nu har jag tagit bort alla stora kvistar som hängde ut över infarten hit. Så nu är det nog inga problem för Hansa att köra upp med stortraktorn. Är slut som artist nu.....men ska åka en sväng till Timrå och få en fredagskram iaf.   



Av Anki - 5 januari 2018 13:30

Orkar fan inte mer snö men det bara fortsätter.... Har så himla ont överallt nu efter gårdagens takskottning, det måste ha varit tonvis med snö däruppe på taket. Har skottat av balkongen idag igen, ner till lagårn och vid brevlådorna. Ska ut och skotta av flaket på chevan och utanför källardörren och garageporten sedan. Och till dörrarna på det andra huset så att jag kan ställa ut julkartongerna. Har klätt av granen idag också. Blir lite sur när jag läser ett inlägg av en gammal jobbarkompis om att det är fjantigt att gnälla om snön ner det finns människor som svälter ihjäl och att det är krig överallt. Det vet jag också men är ju inget jag kan styra över ett jävla dugg. Men att jag får ont i nästan varenda muskel i kroppen pga snöskottningen är verkligheten för mig. Är ju inte direkt nån ungdom längre så kroppen tar faktiskt stryk. De som har snöslungor och traktorer som gör jobbet kan ju kosta på sig att vara så spydiga..........Nu ska jag gå ut och skotta fram soptunnan eftersom Biggan ringde och sa att sopbilen var i Ebacken.


Tjing 

Av Anki - 5 januari 2018 00:16

23:35 kommer Hansa och det är lycka vill jag ju påstå. Nackdelen är att han hade Deutzen som är lite för stor för min gård. Men garaget och vägen upp är plogad iaf. Han sa att om jag tar ner granen så är det lugnt, så det ska jag fixa. När han satt på skopan på lastaren så ska vi försöka att ta ner storbjörken vid vägen. Då går det att trycka björken upp mot lägden. Ska höra med Patrik Edström om han kan hjälpa till, finns ingen som hanterar en motorsåg bättre än han.

Och HEJA SVERIGES SMÅKRONOR !!!

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards