Alla inlägg under juli 2017

Av Anki - 26 juli 2017 14:40

En vagn inne och en till på god väg. Bara resten kvar sen..........    

    

Av Anki - 26 juli 2017 14:30

Höll inte på att ta mig ur sängen i morse. Fy bubblan vad ont i ryggen jag hade och har fortfarande. Veden tar kål på mig tror jag. Men ingen kommer ihåg en fegis sägs det ju, så det är bara att kämpa på. 

Har testat mitt inköp trots smärtan, cyklade 3 km. Naturligtvis så gör det jätteont i lårmuskeln också men det tänker jag ignorera..............Är ju ingen lyxmodell men det var jag inte ute efter heller, utan bara nåt jag kan köra med när det är dåligt väder eller när jag inte vill promenera eller cykla efter vägen. Tyst och fin är den också så jag kan cykla och kolla på TV     

 

    

Av Anki - 25 juli 2017 23:29

Återstår att se. Var till stan och shoppade loss idag. Ahh....så hemskt var det inte. Köpt en grej för min egen hälsa som jag har velat ha en längre tid. Hittade på rea och slog till.  Bild och avslöjande kommer i morgon   .

Har väl egentligen varit rätt så lat idag. Men på kvällskvisten tog jag med mig Lady och gick en prommis i alla fall. När jag var mitt på moan så kom det två MC-nissar uppifrån. Den första körde förbi mig men den andra stannade och sa HEJ....och jag såg inte först vem det var. Haha det var ju Mias Hasse och deras kompis Lars. De hade varit till Jämtland en sväng igår och var på hemväg. Lars vände och kom tillbaka när han insåg att Hasse hade stannat. Så vi surrade en stund innan de åkte vidare. Ja och sen pillade jag lite dubb ur vinterdäcken innan det var dags att kolla på Sverige - Italien. Sverige spelade så dålig fotboll så man skäms.

Och nu är det väl snart dags att hoppa i säng igen   Nattinatti   

Av Anki - 24 juli 2017 08:37

Morgonen startar med klarblå himmel och sol. Det återstår att se hur dagen fortsätter, håller tummarna att det förblir så. Ska åka en sväng neröver civilisationen först och sen blir det nog att köra igång med gräsklippning.


Ha en bra dag !   

Av Anki - 23 juli 2017 23:15

Ja så kan det bli ibland. Men i morse fikade jag och tänkte att jag sätter mig i solen en stund innan jag duschar. Och rätt som det var så hör jag en traktor som backar upp bakom lagårn.......Oh shit !! In och slängde på mig lite kläder och sprang dit och kollade. Jorå en traktorvagn ved var det som levererades bara så där. Chockstart på dagen men ändå så himla gött. Så jag bjöd på fika och när vi fikade så kom Benny och Lena så det blev lite surr om allt möjligt från förr och nu. Så nu har jag det jag gör igen. 

Sen kom Pontus och jag bjöd dem på middag. Och när alla åkt hem så kämpade jag en liiiten stund med vedhögen innan jag gjorde kväll. Har en liten deff just nu, orolig för andningen m.m Vet inte om det är psykiskt eller om jag har nåt fel, men testar lite alternativ medicin (kuckel) innan jag ringer VC. 

En kvällsbild på smygarprinsessan...

 


Natti     

Av Anki - 23 juli 2017 00:07

Älskar dem !! Hundra gånger bättre än jordgubbar....men kom precis på att jag inte har koll på hur mycket järn det är i dem....Men är ju en väldigt kort period man stoppar i sig dem, så jag skiter fullständigt i det också. Kaxig va?? Ja inte dör jag av några kilo bigarråer   

 

God natt   

Av Anki - 22 juli 2017 21:06

Vinst för Sverige i går mot Ryssland och det är ju bra. Men att fotbollsproffs missar fyra-fem målchanser i samma match tycker inte jag är ok när det finns så många hungriga yngre talanger. Nog med gnäll för i dag !

Var cruising i Hudiksvall idag/kväll men fegisen tackade nej.........igen. Men fick hem två släpvagnar med långved i stället, och fick bjuda på middag som tack. Några sommarbilder också.

       


Av Anki - 21 juli 2017 00:10

Onsdag: vedrallning och bilbingo (utan vinst).

Torsdag: klippt gräset, rallat ved, pysslat med växtligheten och läst lite. På kvällskvisten kom Jonas och Emma och vi grillade. Testade att grilla banan med choklad till efterrätt. Riktigt gott blev det. Emma hade ätit det förut men för mig var det en ny erfarenhet. Nu har jag burit in och travat en traktorvagn ved, så nu får jag snart hem ännu en vagn. Det är såå sant att veden värmer flera ggr.......Surt att ryggen säger stopp bara så att jag får jobba lite varje dag. Men känslan när man ensam har burit in och travat 15-20 kubik ved i lagårn kan inte beskrivas med ord för den som inte förstår..........

Och nu är det hopp i säng som gäller   



Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17 18
19
20
21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards