Alla inlägg den 2 april 2017

Av Anki - 2 april 2017 23:07

Ja det blev en halvdan prommis på nästan 4 km. Sen tog det några timmar innan "vedfolket" kom. Och Benny körde fast med traktor och klyv i skogen så det blev ett drygt arbetspass innan vi fick upp åtminstone traktorn. Men trägen vinner heter det ju  Jag skulle ta en genväg från mig och upp till skogen men det gick ju som det gick......Svär och skriker en massa fula ord när Lena ringer och undrar om jag är arg   . Har varit en jobbig helg så nu är det nog dags för sängen snart. Funderar fortfarande på vad som är rätt och fel när det gäller rädsla..............


Sweet dreams   



Av Anki - 2 april 2017 10:52

Hoppas att ryggen tillåter en prommis i dag men har inte alltför stora förhoppningar. Det är i alla fall mitt mål för dagen.

Det strävsamma svanparet har kollat runt i en vecka nu efter öppet vatten. Men vet att de har varit en längre tid på Rösätt. Skulle önska att de stannade där så att de får vara ifred, men de kommer nog hit ner och ruvar på sina ägg så snart det är öppet i tjärnen. Och trotsar både Svevias vattensänkningar och rovdjur, stora som små. 

Vedarna kommer upp i dag också så vi får se hur dagen avlöper. Ingen sol än så länge men det kan ju bli en bra dag ändå.


Önskar alla en trevlig söndag   

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards