Alla inlägg den 13 februari 2017

Av Anki - 13 februari 2017 20:54

Började i morse att jaga grejer som hade blåst omkring, snöskyffeln låg nästan nere vid vägen. Sen pysslade jag med att paketera returen av mitt aktivitetsarmband som jag fick i julklapp. De hade äntligen skickat retursedeln. När det var fixat så åkte jag upp och vävde i två timmar. Då var jag så hungrig så jag var tvungen att åka hem och äta. Inspektion av aktiviteten var det..........Hem och åt och så åkte jag till Matfors och postade paketet. Hemkommen igen så fick hundarna mat och så var vi ute en stund i blåsten innan jag åkte upp till vävstugan i två timmar till. 40 cm kvar att väva och sen kan jag slappna av igen.............Det gör jag nog i morgon. När jag kom hem skulle jag se på farmen men det sket sig. Utelampan på framsidan av huset tändes och jag klev upp på bidén för att se om det var någon där. Och när jag klev ner så hade jag glömt bort att jag hade tre fulla hinkar med vatten på golvet, om strömmen skulle försvinna. Och klev så klart rakt ner i en av dem..........som välte.......Vatten över hela golvet och ända ut i hallen på klickgolvet. Ryckte snabbt ut badlakanen ur skåpet och slängde dem på golvet. Så nu tvättar jag maskin nr två med handdukar......Nu skulle jag ha behövt min trasiga torktumlare men det går ändå. Det luktar så gott när man hänger tvätten inomhus   Nu ska jag se om jag hittar något att äta. 

Av Anki - 13 februari 2017 08:15

Det började blåsa hårt sent i går kväll, så att jag fick springa ut och jaga snölassen som blåste iväg ner mot vägen. Sen har det fortsatt blåsa så det har skramlat och smällt när grejor har blåst omkring på altanen. Tur att jag hade satt för kompostgrindarna.........Jag har en liten skylt på ytterdörren som har slamrat hela natten. Tänkte kliva upp och ta bort den men var för trött. Nu har jag kokat vatten och kaffe och fyllt upp några vattenhinkar och nån tillbringare för säkerhets skull.


Have a nice day   

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23
24
25 26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards