Alla inlägg den 6 januari 2017

Av Anki - 6 januari 2017 22:45

Ja i går natt var inte någon höjdare. -31 ute när jag lade mig. Eftersom jag måste lägga in ved i kaminen en gång i timmen så bäddade jag i soffan. Långärmströja, fleece, långkallingar, sockar och duntofflor och ett duntäcke. Jag börjar bli för gammal för att slita så här ont. Men morgonen kom och dagen.... med sol och knirr under skosulorna. Och termometern stiger sakta men säkert. Sen var jag bjuden till Västmarken på mat. Får i kål, nyrökta räkor och nyrökt lax var inte helt fel. När jag kom hem så pekade termometern på -4. 

Nu har jag tittat på Snuten i Hollywood och ska väl snart göra kväll. Underbart att kunna lägga sig i sängen och veta att när jag vaknar är det inte +8 inomhus utan mera normal temp.............Hände en märklig grej i kväll sen jag kom hem oxå som jag får filura på med inblandade???


  

Av Anki - 6 januari 2017 00:44

Har jag nu.....Utelampan nere vid garaget tändes flera ggr så jag stod och kollade om det var något djur när jag ser att det kommer rök nerifrån. Tittar igen när den tänds.....och det ryker. På med kläder, mössa m.m och utrustad med lysrör rusar jag ner till källaren och hinner tänka många jobbiga tankar. Typ vad ska jag bära ut först, vad är jag mest rädd om, var ska jag göra av djuren, vem ska jag ringa...............Men när jag öppnar källardörren så är allt precis som det ska vara. Det måste bildas rök av att lampan tänds i kylan och varför den tänds vet jag inte. Inga djurspår eller nåt. Spöken.....

Men jag hann bli riktigt uppjagad....... och pigg. Sover i soffan i natt i långkallingar och långärmströja. Tv:n får väl vara på så kanske jag sover nån stund då och då. 


Nattinatti     

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards