Alla inlägg den 2 januari 2017

Av Anki - 2 januari 2017 23:04

Först så äger svenskarna men i slutet av andra slarvar de och vips ramlar det in två snabba till Slovakien. Köpte en påse cheese crunchers flaming hot som jag skulle smaska lite på. Pontus köper dem och säger att de är sååå goda. Njae inget fel på smaken men shit vad starka !! Jag tog två nävar och gav upp sen   Heja Sverige men nu är det tungt   

Av Anki - 2 januari 2017 17:54

Tomas sa att han kan hjälpa mig att montera tre extraljus som han har över. Så i går rotade jag igenom två skrubbar där jag trodde att jag hade monteringsgrejorna som jag köpte för hundra år sen. Hittade så klart INTE det jag sökte men rensade bort flera kassar med skräp..

Så idag var det dags för lite eldning av skräpet. Älskar att elda ute !! Sen gick vi en prommis uppöver Lady och jag. Men jag vände på raksträckan på moan eftersom det kom en manniska och gick mot mig och jag hade ingen lust med något småprat om ingenting. Sen plockade jag bort lite julsaker och bar upp ved. Sickat lite på sockarna och ätit. Funderar på att åka och köpa mjölk och ta en fika i Västmarken på hemvägen. Kvartsfinal i junior-VM sen i kväll och så ska jag se Saknad som jag spelade in i går kväll. Hoppas av hela mitt hjärta att grannarna kommer hem ikväll så att kattstackaren får komma in i stugvärmen nu när det ska bli -15 i natt.............



Av Anki - 2 januari 2017 09:23

Har ju bestämt att jag inte ska blogga när jag är arg eller ledsen. Och i går gjorde jag det ändå?? Så jag har censurerat mitt inlägg rejält nu. Tror att förkylningen tar kål på mig. Förstår inte hur en förkylning kan slå ut allt möjligt på immunförsvaret. Munsår och ont i äggstockarna bl.a

Får se om jag får främmande i dag. Verkar bli perfekt väder för en prommis idag i alla fall.

Av Anki - 2 januari 2017 01:10

Segt i morse var det. Upp och gav hundar och katten lite mat och så fick de gå ut en stund. Sen kröp jag ner under täcket igen och det händer mycket sällan vill jag påstå....Ja sen upp och fika, ta en dusch och ut och hämta ved. Lite datorgluttande och en promenad uppöver med Lady innan middagen. Var jättesugen på pizza då ALLA skrev att idag ska man äta det. Men plockade fram en bytta med fläskgryta ur frysen och det var skitgott !! Och sparade bensin :-)

Funderar på om jag ska gå ur byagruppen här på fb eftersom jag bara får negativa vibbar av den. Har bott i Hassel/Västergård i nästan 40 år och det har väl varit upp och ner ibland. Men överlevde det och nu rullar livet på lugnt och fint. För mig.............


Nattinatti   

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards