Direktlänk till inlägg 14 december 2016

Rågbröd blev fågelmat

Av Anki - 14 december 2016 00:43

Japp, i går bakade jag mina skräddkakor som jag har gjort hundra ggr förut......och de blev misslyckade.... Och då är det inget att ha. Så idag fick fåglarna nybakt bröd och de skockades runt fågelbordet. Såväl småfåglar som skator och pärskrikor......och grannens katt....  

Så i dag bakade jag nya när bästa vännen Biggan kommit med ny jäst. Och de blev precis som de ska vara. I morgon ska jag plocka ihop en kasse med matbröd, lussebullar och lite blandade kakor som jag ska ge bort till en som jag vet blir jätteglad och tacksam för hembakt bröd. Gjorde ju äntligen Leilas Rocky Road i kväll också. Och i morgon blir det Birsta en sväng och Ikeas julbord. Ska köpa garn på Coop om jag inte glömmer bort det..... 

Hade bestämt att ikväll skulle jag göra kväll senast klockan 23.............men nu är den 01:05 igen. Vojne vojne 


 God natt alla     

 
 
hemmamammafru.bloggplatsen.se

hemmamammafru.bloggplatsen.se

14 december 2016 01:39

Jag är en kvinna på 46 år, fru, mamma är tuff, envis som människa bor i Småland i en pytteliten by.
Jag vill berätta om mitt liv och hur det är att bo i vildmarken på gott och ont. Mina funderingar och tankar och öden och äventyr m.m


Skratta och gråt och bli glad och arg tillsammans med mig för jag säger precis som jag tycker utan krusiduller.

Älska alla årstider m.m Jag har nära kontakt med alla djur runt omkring mig och alla barn.




Det bästa jag vet är att resa till fjället och åka utför och åka på längden.

Jag är alldeles för gammal för att blogga men det skiter jag i. Jag vill göra som jag vill och är både tjurig och envis. Man måste vara det för att klara av att bo så här.

http://hemmamammafru.bloggplatsen.se

Anki

14 december 2016 19:24

Du är ju inte alls för gammal för att blogga. Jag är nyss fyllda 60 jag :-) Gillar också fjällen, men det var några år sen sist. Men i mars så är vi ett gäng som ska hyra en stuga och det ska bli sjukt kul tycker jag. Det är skönt att få skriva av sig lite av det som snurrar i huvudet. Och i en blogg så kan folk inte gnälla om vad man skriver då det är frivilligt att läsa.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anki - Torsdag 28 mars 21:45


 

Av Anki - Torsdag 28 mars 21:44


 

Av Anki - Torsdag 28 mars 00:34


 

Av Anki - Måndag 25 mars 21:31


 

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Skapa flashcards