Direktlänk till inlägg 4 december 2016

Hämta en valp = lång resa

Av Anki - 4 december 2016 19:39

Mia frågade om jag kunde vara chaufför när hon skulle hämta sin chihuahua-valp i Tumbo/Eskilstuna nu i helgen. Eftersom det var 42 mil dit så skulle vi sova över i Kjula hos Susanne och Conny Jonsson. När jag skulle åka hemifrån så kom ju så klart inte Smulan in och jag blev jättesen. Men vi kom iväg från Sundsvall ca 12:45 och sen var det en lång skitjobbig resa. Först så stod solen så lågt så att man fick den rakt i ögonen.....och sen när det blir mörkt så är det ett helvete med mittenräckena. Jag hatar verkligen att köra där de finns, och det gör de nästan hela vägen. Men till sist efter några felkörningar så var vi framme i Tumbo där valparna fanns. Jag kan ju säga att en chihuahua är ju inte mitt förstahandsval när det gäller hund, men jösses jag blev helt såld. Så jäkla goa och kavata varelser. När så Mia och uppfödaren hade gjort upp och vi hade bestämt tid för hämtning idag så åkte vi vidare mot Kjula där vi skulle få mat och sova över. En till felkörning och sen var vi äntligen framme. God mat och gott vin och massor med surr. Och så sa Mia att jag ville se vildsvinen så då skulle Conny ta mig med på en tur med fyrhjulingen. När jag väl fått på mig skoteroverallen kom jag på att jag hade telefonen i byxfickan så jag skulle ta upp den, och då drog Susanne felgäng på dragkedjan. Men det fick bli ett senare problem och så åkte jag, Conny och två av hundarna iväg. SHIT vad åkrädd jag var !! Jag vågar inte skriva hur fort han körde......!! Så här efteråt så tänker jag att det hade kunnat sluta riktigt illa då ingen av oss hade hjälm. Jag var väldigt försiktig med vinet, drack tre glas på hela kvällen och sen bara vatten då jag skulle köra bil vid tio. Men vi kollade för skojs skull med alkomätaren innan vi lade oss och jag hade bara 0,53 så det sov jag snart bort. Ja en trevlig kväll helt enkelt. Vi for från uppfödaren vid 11:30 och sen var det bara den långa färden hem men det var ju ljust så det gick skitbra ända till Hudiksvall då mörkret kom igen. Och det märkliga är att man kör för sakta när man ligger på 120 !?! Då är man typ en väglus........Så det är bara att ha tungan rätt i munnen ock hålla farten någorlunda. Drygt 100 mil körde jag på två dagar.....Men jag kommer nog att avstå mörkerkörning långa sträckor i fortsättningen.


     



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anki - Torsdag 28 mars 00:34


 

Av Anki - Måndag 25 mars 21:31


 

Av Anki - Måndag 25 mars 21:29


 

Av Anki - Söndag 24 mars 21:46

 Och idag ringde Pontus och Camilla och frågade om jag ville bjuda på middag. Och det ville jag ju så klart. Snabbhandling på hemvägen och fixade lite tacobuffé. En flaska rött till damerna och succen är ett faktum. Sämre är det med min tandvärk......

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Skapa flashcards