Alla inlägg den 25 september 2016

Av Anki - 25 september 2016 23:28

Kan det vara så tokigt?

Av Anki - 25 september 2016 19:15

För ca en månad sen så gjorde jag en sats blåbärslikör. Tyckte väl att det verkade lite med 6 cl sprit men tänkte inte så mycket på det. Den skulle stå i tre veckor och nu har det gått fyra så jag kollade receptet hur jag skulle göra nu. Då såg jag mitt misstag.........Det skulle vara 6 dl sprit !!     Hittade en skvätt på ca 2 dl och så silade jag bären och fyllde på spriten. Får väl köpa nån liten flaska så jag kan fylla på lite till. Nu ska den stå till sig i en månad till, sen får vi se.


    

Av Anki - 25 september 2016 17:48

Bättrade på färgen på panelen i hallen där Lady har hoppat och krafsat sönder. Men........färgen var inte samma nyans...så jag får nog måla på alltihop en vända. Målade runt glasrutan på sidan om dörren och fodret. Sen var jag där och tog två gånger.... värre än barna. Sen tog jag en prommis, nu var det länge sen. Man tappar både kondis och fart på bara två veckor. När jag kom tillbaka så ringde jag x-et och ventilerade lite om slangkopplingen. Så jag tänkte att jag gör ETT försök till. Så jag lindade lite fler varv med gängtapen och skruvade fast kopplingen igen. YES !!! Det funkade.Så nu är tjejerna rena och fina. Smilla står som ett ljus när jag duschar henne men det gör ju inte Lady. Och det glömde jag så jag tog inte på henne kopplet. Så när jag hade schamponerat in hela henne..........så smet monstret...Och fick goldenrycket av värsta slag. Men till slut så kom hon och jag kunde skölja bort schampot.

Nu är det bara att vänta på semi-finalen i hockeyn Sverige - Europa.


  

Av Anki - 25 september 2016 14:30

Målade klart socklarna förut och sen skulle jag bada/duscha hundarna utomhus. Sista gången ute innan vintern. Har en koppling som jag sätter på tvättställskranen i badrummet och så kan jag sätta vattenslangen på den. Men bytte ju blandare och sen har jag inte använt kopplingen. Så nu förberedde jag alltihop och satte dit koppling och slang.........och det sprutade vatten som en fontän........Har kollat packningen och att allt sitter som det ska men det läker ändå. Vet inte om det blir för hårt tryck, jag provade även att inte ha så mycket vattentryck men det blev inget bättre. Så det blir att slåss i duschkabinen då   Det går ju det också men är ett himla bestyr, och när man är klar så blir det tokrusning ut så att de inte hinner skaka på sig inomhus. För i kabinen är det ju onödigt att gör det....    

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards