Alla inlägg den 21 september 2016

Av Anki - 21 september 2016 20:04

I kväll var det dags att dra på plädväven i vävstugan. Två veteraner och två nybörjare. Och vi nybörjare ska sitta på golvet och följa med och samtidigt hålla emot med garnflätorna som är ca 18 meter. När vi närmar oss slutet av flätan 

så börjar mina funderingar......hur blir det på slutet? Vi kan ju inte bara släppa flätorna?

Eva-Britta skrattade och sa att hon hade suttit och väntat på när någon av oss skulle komma på det. Att vi måste följa med en bit in under vävstolen. Och för mig gick det ju bra.....men mindre bra för den andra av oss två. Jag skrattade så att tårarna bara sprutade. Men det gick bra till slut ändå och i morgon ska vi solva. 

Nu håller jag på att sila lingondricka. Och så ska jag zappa mellan hockeyn och dessertmästarna. Fick brev från läkaren idag också....Paniken steg när jag öppnade brevet men hon skrev att mina njurvärden hade förbättrats. Yes !! Men jag måste försöka att dra ner på värktabletterna....


   

Av Anki - 21 september 2016 11:57

Ja men då så............har jag börjat att skicka inbjudningar till min födelsedag. Glädje eller sorg, många års erfarenhet har det ju hunnit bli i alla fall. Men visst är det riktigt ångestframkallande.....Förstår inte att det är så segt just nu, kommer inte igång med nånting som jag planerar. Klockan går och klockan fem ska jag vara på vävstugan. Hade ju tänkt att hinna med en massa saker innan men det kommer ju en dag i morgon också..........


 

Av Anki - 21 september 2016 00:55

Ja nu börjar det bli så där så att det står skålar med tomater överallt, men i morgon (idag) ska jag göra tomatchutney tror jag. Och så ska jag bada hundarna. Vävstugan blir det också en sväng. Eva-Britta ringde förut och sa att vi skulle dra på plädväven, så då åker jag upp nån timme före så kan jag väva lite på mattan. 

Men nu ska jag försöka mig på konststycket att sova.........och det är ju inte så enkelt som det låter.....  


Good night everybody

  


Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards