Alla inlägg den 14 september 2016

Av Anki - 14 september 2016 22:00

   


Ja  igår var jag ju till min underbara tandhygienist Lina på folktandvården i Nacksta. Och ibland så tar det ett tag innan det liksom går in vad folk säger till en. Hon sa att jag ska vara jättestolt över att jag har sååå fina tänder, och helt utan karies.....vid min ålder   

Av Anki - 14 september 2016 20:26

Japp.....vart har den tagit vägen?? Åkte med Fred till Matfors i förmiddags. Köpte lite ljung och planterade på killarnas farfars grav så det blev höstfint där. Köpte wienerbröd som vi tog till kaffet när vi kom hem. Sen gjorde jag mest ingenting en stund utan satt och glodde på datorn mest innan jag bestämde mig för att åka upp och väva en stund. 

När jag åkte uppför moan så gick det en kvinna mitt i vägen med en rullator. Jag körde upp en bit och sen vände jag tillbaka och pratade med henne. Frågade vart hon kom ifrån och om hon var okej och så. Hon svarade att allt var jättebra och att hon var från Östansjö. Jag undrade om hon skulle orka gå tillbaks hem igen och hon sa att det skulle hon. Annars skulle hon ringa efter skjuts. Så då åkte jag upp till vävstugan. Och när jag åkte hem så var hon på väg hem igen nerför moan. Jag stannade igen och frågade om hon verkligen inte ville ha skjuts hem. Och hon svarade att hon ville gå. Hon berättade också lite varför hon går så mycket och långt men det behöver jag inte gå in på här. 

Ja och så ringde jag till Bosch idag och frågade vad som kan vara fel på min Tassimo-kapselmaskin. Och insåg att en reparation blir dyrare än en ny. Funderar på en Dolce Gusto Piccolo i stället då det finns större utbud på kapslar till den och kapslarna är dessutom mycket billigare. Det är min dag och nu blir det TV:n och strumpstickningen ett tag. 


    

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Skapa flashcards