Alla inlägg den 6 september 2016

Av Anki - 6 september 2016 11:43

Som vanligt så är det ju några avundsjuka idioter som släpper hundarna helgen före älgjakten. De är så fruktansvärt rädda att de som enbart har en veckas jakt ska få skjuta något. Sen springer det folk och plockar bär och svamp och nåt dumhuvud som åker och släpper/rastar tre-fyra hundar som skäller och lever rövare........Nyss knackade det på dörren här och det var en Thailändska som frågade efter vägen till "fluggen". De skulle plocka svamp och bär. Men där tror jag att det är SCA som jagar och de har inte börjat än så det är nog kanske lugnt. Det helt ok att släppa hundar men då kan de ju göra det på sina egna jaktmarker och varför alltid just helgen före jakten. Det har varit så i 35 år och det kommer aldrig att förändras när det fylls på med........... Jakt är viltvård och inte en tävling hur duktig du är att skjuta eller hur många djur du skjuter. Man jagar för maten och inte för att slå sig på bröstet..........Men med ett gevär i handen blir många väldigt "käriga". Och såna jägare gillar inte jag. 


    

Av Anki - 6 september 2016 11:21

Skulle hämta en grej i källaren i går kväll. En plötslig ingivelse som blev bara elände. När jag stängde dörren så fick jag en sticka rakt in under nageln på högra ringfingret. AAAJJJ !!! Och fick bort den trodde jag först men den biten som var långt under nageln sitter kvar fortfarande. Börjar bli infekterad och gör skitont. Lindade in fingret i groblad i natt men det har inte gjort någon positiv inverkan än i alla fall. Har bytt blad nu.......suck. Om det hade varit på vänster hand så hade det varit lite lättare tror jag i alla fall. Och så ser jag skitdåligt när jag anstränger ögonen, det blir bara grumligt......

Inte mycket bättre i resten av kroppen heller. Örat värket, feber till och från, ont i kroppen och lederna. I natt var jag riktigt dålig. Men jag har i alla fall en som bryr sig och som kände i natt att jag var dålig. Smulan ligger sällan hos mig i sängen men i natt så kom hon och luktade och slickade på mig, kurrade och gosade. Sen kröp hon ihop tätt intill mig och där låg hon ända tills det var morgon. Alldeles som att hon ville hålla kollen på mig. Mattes lillhjärta    

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards