Direktlänk till inlägg 31 juli 2016

Fiskedag med killarna och några till

Av Anki - 31 juli 2016 16:22

Igår hade vi en friluftsdag. Jag, Jonas, Emma, Pontus, Mira, Ida, Lena och Benny var till Sörtjärn och

fiskade. Synd bara att Västmarkengänget var lite sena. Men då hann jag klippa Jonas när vi väntade. Man ska utnyttja tiden   Och sen fiskade vi, grillade korv och gjorde kolbullar. Och så hade Jonas beställt pinnbröd, så jag hade

gjort en "scoutdeg" och så en lite lyxigare variant med ost i. Jag hade aldrig ätit pinnbröd förut och det var inte alls tokigt. Emma plockade nån liter blåbär också. Sen åkte allihop hem till mig och där grillade vi och så blev det rabarberpaj med glass till efterrätt. Trevligt var det. Vid 23-snåret åkte allihop hem och jag plockade undan och diskade. 

När jag var klar så gick jag ut på balkongen fram och tillbaka och när jag gick in igen och skulle stänga balkongdörren

så kände jag något som fladdrade till så jag viftade till med armen. Jag trodde att det var en mygga eller nåt sånt. Men 

när jag vänder om och ska gå till köket så är det något som biter mig på ryggen och jag viftar till igen. Då ramlar det ner nåt äckel på golvet som springer iväg och det ser ut som en stoor spindel. Tar det första jag får tag på (som är en mjuk toffel) och slår, och slår.......och slår......Till slut så har jag fått död på krypet och det är i alla fall ingen spindel, jag vet

inte vad det är för något men har lagt den i en plastpåse. 

Sen stod jag och tittade på ett otroligt skådespel inåt stan. Det blixtrade med bara sekunder mellan varje blixt och ibland var det som om det var strålkastare i molnen. Drog för säkerhets skull ur all el innan jag gjorde kväll. 


    


 Det har åskat som fan här igen........men önskar alla en trevlig söndagkväll   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anki - Torsdag 18 april 19:22

   

Av Anki - Onsdag 17 april 23:06

Håller tummarna allt jag kan......   

Av Anki - Måndag 15 april 23:01


 

Av Anki - Söndag 14 april 15:46


 

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11 12 13 14
15
16
17
18 19
20
21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards