Alla inlägg den 9 juli 2016

Av Anki - 9 juli 2016 23:03

Funderar lite...som vanligt.Är man hunduppfödare så har man ju ett ansvar för sina valpar många år framöver. 

En valpköpare flyttar utomlands och man får höra att det är problem med hunden. Jag skriver till köparen och undrar 

hur de löst det med hunden. Får inget svar men  får veta att barnen tar hand om hunden och att det går bra. Skriver igen och erbjuder mig att köpa tillbaks hunden. Fortfarande inget svar.....jag liksom finns inte.....Tills nu. De ska åka bort i två veckor. Kan du ta hand om hunden Anki?? Vad ska jag göra? Känner mitt ansvar men blir irriterad/arg över frågan.....Nu duger jag att prata med helt plötsligt?

Och så det sista.....du behöver inte känna dig tvingad men hör av dig snarast...........




Av Anki - 9 juli 2016 21:33

 Satt ute i solen när jag hör en bil som saktar in. Hoppar ur solstolen och kastar mig in för att få

på mig lite mer kläder än bikinin. Tokstressad och stoppar huvudet i hålet för ärmen och när jag fixar till allt

så har jag satt linnet bak och fram :-P Men det gjorde inget eftersom det "bara" var Pontus :-) Som stannade 

några timmar och fikade och åt middag med mig. Det är såna stunder som man stoppar in i hjärterummen och tar fram

när man är ledsen. Avloppet har jag inte fixat än men har plockat ur diskbänksskåpet i alla fall. Men kanske får hjälp i morrn förmiddag, jag hoppas det eftersom det äckligaste jag vet är avloppsgrejs.


    

Av Anki - 9 juli 2016 15:35

Lagomt till midsommar blev Smilla sjuk. Nu är det lördagseftermiddag och då blir det totalstopp i avloppet så klart.

Vad har jag gjort för ont? Kämpar med ättika och bikarbonat och kokar vatten och fyller på med så får vi se. Har ju 

absolut inte råd att ringa efter hjälp........

Av Anki - 9 juli 2016 10:25

Alla lägger ut bilder på sina nya fina bilar. Så jag lägger ut en på min gamla skrutt jag också då     

Inget större fel men just nu är det något som "klonkar" fram runt stötdämparen på vä sida. De är ju nyss 

bytta men jag är lite orolig att den kan ha "skakat" loss efter vår hoppiga väg..... Sen är det något som gnisslar som fan fram 

och har fått förslag på att det kan vara en bussning.

   

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11 12 13 14
15
16
17
18 19
20
21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Skapa flashcards