Alla inlägg den 2 mars 2016

Av Anki - 2 mars 2016 10:42

Ja nu börjar liksom fåglarnas vårkvitter och solen är varm när den tittar fram då och då. Och då blir man ju glad.

Att sen fibron bråkar och det inte är kul och att muskeln bak i låret knastrar och gör ont så fort jag böjer mig ner, 

det gör så ont så jag nästan mår illa......VC skickade en remiss till ortopeden i juni -15 och jag fick svar att det var

12 veckors väntetid. Efter jul (33 veckor senare) så ringde jag ortopeden och undrade vaf det satt i. Ojdå remissen  

hade hamnat på sidan........?!?! Fick en tid rätt så omg 11/1 och fick prata med en dansk läkare som sa att 

eftersom jag har så ont så skulle jag få göra en ny magnetröntgen för att kolla hur det ser ut. En vecka senare fick

jag en ny kallelse till ortopeden och fick prata med en ny läkare (Anders nånting) som sa att det var inget de 

hade för avsikt att behandla eller ens kolla upp eftersom han sa att jag är för gammal. Jag kollade med sekreteraren

i går och han har skrivit i journalanteckningarna att skadan är felbehandlad från början och att "någon operation inte är aktuell för en dam i den åldern" Jag vill bara gråta. Nu har jag anmält till LÖF och på patientnämnden tyckte de att jag ska begära en ny undersökning någonannanstans, typ Stockholm, Uppsala. Har begärt journalkopia från primärvårdsjourenför jag funderar på att göra en anmälan på den läkaren som inte ens skickade mig på röntgen, utan bara fräste tillmig att det var en sträckning. När jag till Anders på ortopeden att jag tycker att den första läkaren varit nonchalant så svarade han att "alla kan ju inte kunna allting" ??  Dessutom fick jag höra häromdagen av en person

att jag är otacksam, otrevlig och egoistisk.......Är det undra på att det känns tungt ?? 

Men som sagt med våren och solen så finns förhoppningen om bättre tider.......




Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Skapa flashcards