Alla inlägg den 16 juli 2013

Av Anki - 16 juli 2013 21:19

Var till sjukhuset idag igen för "besiktning" av handen. Och det flyter väl på i sakta mak. Det var bestämt att jag skulle på röntgen i slutet av augusti, men idag kunde de inte hålla sig för de var så nyfikna på hur det har läkt. Så läkaren skickade en remiss och så fick jag gå bort till röntgenavd.

De ropade in mig och tog några bilder. Sen kom den ena av damerna ut och sa att det var det underligaste skruvar hon någonsin hade sett i en hand. Och sen kom den andra ut och sa att det ser ut som om du har ett ufo i handen. Och så sa de att jag måste få se bilderna       Så jag gick in och tittade jag också och måste ju medge att det såg märkligt ut. De frågade vad jag hade gjort med handen och jag berättade. Sen gick jag och hann nästan ut i entrén när en av dem kom springande efter mig.

Hon sa att man får köpa röntgenbilderna och de undrade om jag inte skulle göra det. Så jag följde med tillbaks till röntgen och gjorde en beställning   Om du ska flyga nångång och det piper i säkerhetskontrollen så vet du vad det är sa de och skrattade   Sen var jag till Tomas och Åsa och han bytte länkarm nr 2. Och när jag for hem så skulle jag besikta (igen) men då var det tokstängt på bilprovningen. Så det blir en resa till stan i morrn oxå.....  


Hej hopp från skogen   

Av Anki - 16 juli 2013 00:05

Ja helgen som var den blev en total katastrof. Skulle mysa med lite god mat och lite rosévin på fredagskvällen. Som tur var så drack jag inte av vinet när jag åt. För sen såg jag att det var fostervatten lite överallt inne och ringde till veterinären. Det slutade med akut kejsarsnitt på Smilla och ingen levande valp. Men det finns alltid något positivt och det är att Smilla hade inte överlevt om jag inte hade åkt in när jag gjorde. Och jag har henne kvar i livet, även om hon inte är så pigg i några veckor. Mattes lillhjärta     . Sen får vi se vad fakturan blir    Själv så har jag nog fått nån allergisk reaktion av alla jävla skitbromsar som anfaller när man klipper gräset. Höger fot är jättesvullen och kliar hysteriskt. Har haft isomslag, baddat med både sårsprit och salubrin utan resultat. Mår inte bra men nu har jag hittat Betapred som Pontus har mot getingstick (han är jätteallergisk) Det ska jag ta när jag lägger mig tror jag om det inte har lugnat sig. I morrn ska jag till ortopeden/handrehab. Tycker själv att det har gått framåt men vi får se vad de tycker. Ont som attans fortfarande men det är nog helt normalt tror jag   .


Trevlig sommar       

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards