Alla inlägg under december 2012

Av Anki - 8 december 2012 19:56

Fy fan vad jag har ont i min handled nu. Tur att inte de på handrehab ser hur den ser ut nu efter all snöskottning och allt släpande på vedkassar. Klippte Pontus också förut och det gjorde inte saken bättre. Ont som fan... Kul å vara "frisör"dessutom när "offret" inte blir nöjd....  .

Innan jag började klippa så sa Han att jag skulle ta ordentligt. Ok säger jag, du gnäller inte sen då? Nej det är lugnt får jag till svar. Och så klipper jag rätt så tufft, men sparar så att han kan ta i vax och forma håret. Under tiden som jag klipper så frågar jag om han vill kolla i spegeln så att det är ok. Nej det är lugnt.....fortfarande   . Och när jag är klar så gnäller han att jag har tagit  för mycket.   Men det gick över när han hade stått vid spegeln en stund och fixat till håret med lite vax   

Av Anki - 7 december 2012 00:15

Åkte ner och skulle hämta killarna från träningen. Skulle plocka upp dem i Lucksta så jag backade upp i Västmarksvägskälet och satt och pratade i mobilen medans jag väntade. Rätt som det är så kommer en brandbil i full fart med blåljusen på. Saktar in vid kyrkan men fortsätter sen mot mitt håll. När de kommer fram till mig så stannar de och då tror jag att de ska fråga mig om nåt. Men icke sa nicke, helt plötsligt så lägger han i backen och tokbackar upp mot min bil. Jag kastade telefonen på sätet bredvid mig och fick backa som en galning för att de inte skulle köra på mig. Med bakrutan full med snö så tänkte jag att nu kommer jag att köra i diket, men det gick bra. Ok att de kanske var stressade men de borde väl ha nån koll bakåt.....Jag undrar om han som körde ens såg min bil fastän jag hade den igång med lysena på. Lite uppjagad blev jag iaf.   

Av Anki - 4 december 2012 21:48

Ja igår eftermiddag så mötte den minst 30 meter höga björken vid vår husknut, sin överman och finns inte mer. Det känns så bra, med tanke på att den skadade taket, fällde MASSOR med löv och för att inte tala om det jäkla frömjölet på försommaren. Det är två st till som jag också skulle vilja ha bort, men Rom byggdes ju inte på 1 dag. Den nere vid vägen är ju inte direkt till besvär och den uppe vid huset kan man nog få ner utan maskinell hjälp. Det har ju hänt en del runt gården sista dagarna och numera så ser vi grannhuset. Och de har fått en jäkla utsikt.   Vi fick ju vinter också helt apropå. Ett rent helvete med all snöskottning men det blir så ljust och fint. Det ska ju vara snö på vintern, inte +5 och regn......Sen har ju solen visat sig i två dagar och då är det ju riktigt vackert   Trots kylan   . Fick hem min julmatta igår när jag var på vävmötet. Den är sååå fin.  Har snart vävt klart min Porfyr-löpare och då ska jag börja på Medelpadsduken. Gruvar mig lite eftersom jag tycker att den ser svår ut, men alla säger att det inte är det. Så då får jag väl tro på de som har massor med erfarenhet. Tänk om man kunde vinna en slant också vad allt skulle vara bra......Till veckan händer det grejer men det tar jag upp då    Tjing som dotra skulle ha skrivit.  

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards