Direktlänk till inlägg 4 december 2012

Värdelöst vetande

Av Anki - 4 december 2012 21:48

Ja igår eftermiddag så mötte den minst 30 meter höga björken vid vår husknut, sin överman och finns inte mer. Det känns så bra, med tanke på att den skadade taket, fällde MASSOR med löv och för att inte tala om det jäkla frömjölet på försommaren. Det är två st till som jag också skulle vilja ha bort, men Rom byggdes ju inte på 1 dag. Den nere vid vägen är ju inte direkt till besvär och den uppe vid huset kan man nog få ner utan maskinell hjälp. Det har ju hänt en del runt gården sista dagarna och numera så ser vi grannhuset. Och de har fått en jäkla utsikt.   Vi fick ju vinter också helt apropå. Ett rent helvete med all snöskottning men det blir så ljust och fint. Det ska ju vara snö på vintern, inte +5 och regn......Sen har ju solen visat sig i två dagar och då är det ju riktigt vackert   Trots kylan   . Fick hem min julmatta igår när jag var på vävmötet. Den är sååå fin.  Har snart vävt klart min Porfyr-löpare och då ska jag börja på Medelpadsduken. Gruvar mig lite eftersom jag tycker att den ser svår ut, men alla säger att det inte är det. Så då får jag väl tro på de som har massor med erfarenhet. Tänk om man kunde vinna en slant också vad allt skulle vara bra......Till veckan händer det grejer men det tar jag upp då    Tjing som dotra skulle ha skrivit.  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anki - Onsdag 24 april 11:16


 

Av Anki - Onsdag 24 april 11:13

God morgon  På denna väg som kallas livet, måste du ta det goda med det onda, leende med det sorgliga, älska vad du fick, och komma ihåg vad du hade. Alltid förlåta, men aldrig glömma, lära av dina misstag. Människor förändras. Saker går...

Av Anki - Tisdag 23 april 19:13


 

Av Anki - Tisdag 23 april 15:57


Ja i fredags kom Ola och Gabbe hit och tog bort de gamla köksbänkarna och bytte ut dem mot nya. Som jag hade varit till Bauhaus och valt ut och som Gabbe hämtade och kapade till efter mina mått. Jag är jättenöjd med resultatet. Och så fixade de till ...

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards