Alla inlägg under oktober 2012

Av Anki - 13 oktober 2012 22:14

Vi var sex morgonpigga och förväntansfulla damer som samlades i Hassel i morse för vår tripp till Sveg, och Kristinas vävstuga. Det blev lite fnissigt när Eva-Britta och jag skulle tränga ihop oss längst bak i Rakels bil men till slut hade vi trasslat till benen. Vi åkte vägen över Ljusdal på uppvägen. När vi skulle fika så blev det ett lite scary place......vid en kraftstation   Men vi fikade och åkte sen vidare. En nykterhets/körkortskontroll blev det också på vägen upp. När vi kom fram så kom hon ut på bron och tog emot oss. Och ja det det blev en givande dag   . Kristina är 88 år och bor i ett hus med två våningar och inredd källarvåning. Hon hade 15 vävstolar som hon hade arbeten på allihop. 450 kg trasor i säckar hade hon fått förra veckan, som hon nästan hade nystat klart nu. Själv....! Sen hade hon en otroligt välordnad butik där hon sålde garn och trasor i alla möjliga färger och mtrl. Problem med ena benet så att hon gick med krycka (kompisen kallade hon kryckan) Men sköter precis allting helt ensam och utan hjälp. Efter några timmar så bar det iväg hemöver igen och då tog vi vägen via Ytterhogdal och Östavall. Det blev pizza i Ytterhogdal som var riktigt god   Och efter ca 12 timmar så var vi hemma igen. Jag hade nog låst kylskåpet när jag åkte så jag fick fixa middag åt killarna när jag kom hem    Sen for jag en sväng och delade reklam men nu är det kväll. Jag sover nog gott i natt tror jag i alla fall  

Av Anki - 9 oktober 2012 22:33

Just nu så är det allt annat än positivt, det är bara motgångar. Känns som om det inte finns nån logisk lösning på nånting...........Som i sin tur resulterar i ont i magen och ingen sömn. Men det löser sig nog.........sa han som sket i bassängen.............  

Av Anki - 8 oktober 2012 21:42

Ja idag har jag verkligen fått lite gjort. Pontus missade bussen i morse så jag "fick" skjutsa honom till Matfors. Sen hem och ladda en tvättmaskin innan jag åkte vidare upp och vävde nån timme. Krattat löv.....förstår inte vitsen med att plantera björkar. Det går väl an när de är två meter, men när de är runt 30 meter blir det en hel jävla massa löv !! Det blev några bautahögar kvar att elda upp i morgon. Tvättade en maskin till och lagade middag. Och så tog jag motvilligt och ställde undan 14 st pelargoner för vintervila. Sparat några st som är i urnorna. Hade planerat att sticka en sväng till skogs och plocka trattisar men det hann jag inte med.Bytt gardiner i ett av fönstren. Och nu är det äntligen kväller i huset i skogen som inte finns längre   .

Av Anki - 3 oktober 2012 22:42

När jag skjutsade Pontus till Matfors i morse så pajade stötdämparfästet när jag körde över en asfaltskant. Det var lite nervöst innan jag kom hem eftersom det small och skramlade rätt så bra vid höger bak. Hade världens gallanfall så jag gick bara in och försökte vila en stund. Men det gick ju så klart inte. Fick i mig lite kokt vatten iaf.  Tvättade två maskiner tvätt och hängde i solskenet, innan jag började att göra mig klar för att åka till stan. Jag skulle åka och byta min röda top och så hade jag planerat att träna lite    När jag smygkörde inöver stan så ringde jag till kära syster och Tomas,   och undrade om han kunde kolla på bilen. Och det kunde han snäll som han är   Jag hade ju köpt ett stötdämparfäste för ett tag sen så det fixade han ju lätt som en plätt  Sen for jag ner på stan och irrade omkring på INN en stund innan jag hittade till HM, och sen vidare till Esters. I dag testade jag en ny vattenmassage som var helt outstanding, körde en stund på crosstrainern och lite lättare styrka. Hämtade killarna i Matfors och hem till middagsfix. När vi hade ätit så var det dags för vävstugan en sväng. Skulle börja på en ny ripslöpare men det stämde inte med trampor och annat så vi ringde till världens bästa Henny som kom ilande. Efter ca två timmar så hade hon fått till det men då var det ju dags att åka hem. Hoppas att det funkar i morrn . Nattinatti     

Av Anki - 2 oktober 2012 15:29

Mitt förra inlägg försvann så jag gör ett litet test nu   

Av Anki - 1 oktober 2012 22:01

Har köpt en skitläcker röd top som jag skulle ha på Ladies Night på lördag. Höll på och prova kläderna och kom på att jag skulle hämta ett par stövlar i det andra huset. Hade ju lite bråttom så att det inte skulle komma nån och se hur jag yrde omkring. Och fastnade i en strängbit........och rev ett hål i topen   Vi får se hur jag löser det.  Sen har jag grejat ännu mer i källaren, nu måste jag hitta nån som kan hjälpa mig med att fixa det trasiga avloppsröret från köket. Det är ju så smart byggt detta hus så att rören är ingjutna i grunden   Sen så har jag börjat att göra vinter på gården, kastat lite blommor m.m Men mina pelargoner blommar ju så fint fortfarande så jag har inte hjärta att bära ner dem till källaren än.

Efter middagen så var jag och vävde klart på löparen. Julmattan och två löpare (blå grottan) klara   . Måste upp till Hasselbacken och städa ur omklädningsrummen också innan de stänger vattnet för vintern. Fick igen nyckeln av Benny igår så det känns lite stressigt, eftersom det är rätt fulltecknat i morrn hela dagen.......och kvällen. Men det löser sig......... sa han som sket i bassängen   .

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards