Direktlänk till inlägg 15 augusti 2012

KockMärta

Av Anki - 15 augusti 2012 12:34

Sucka mitt hjärta men brist icke. Varje dag de senaste två månaderna så har jag varit desperat vid halvelva-snåret och tänkt att HJÄLP JAG HINNER INTE !!! Men så nån minut före elva så har allt varit klart. Dukningen, maten, sallad, kaffet, kakor, drycken blandad, vatten, mjölk till kaffet, hårdbröd, smör......  I går så sa två av gubbsen att de skulle göra helg på tisdagskvällen. Nice bara tre att fixa lunch åt dårå idag...(men ändå svårt att beräkna eftersom när de är fem så lagar jag mat för tio)

Jamen tjabbatjenahallå, halv elva ringer Bengan och undrar om det går bra att de kommer fem ändå !!! Då kom svettdropparna i pannan kan jag ju säga. Tur att det var spaghetti och köttfärssås på menyn. Köttfärssås hade jag en bytta i frysen som jag kunde fylla på med och spaghetti var det bara att slänga på en kastull till med vatten.

Och som grädden på moset så dyker de första två upp tio minuter i elva   Mer kaffe skulle i termosen och maten hade typ fem min kvar så jag fick helt sonika säga att idag får ni vänta nån minut. Och det gick ju bra det med   . Men nu gör de helg i fyra dar och det känns så jäkla skönt.       

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anki - Torsdag 28 mars 00:34


 

Av Anki - Måndag 25 mars 21:31


 

Av Anki - Måndag 25 mars 21:29


 

Av Anki - Söndag 24 mars 21:46

 Och idag ringde Pontus och Camilla och frågade om jag ville bjuda på middag. Och det ville jag ju så klart. Snabbhandling på hemvägen och fixade lite tacobuffé. En flaska rött till damerna och succen är ett faktum. Sämre är det med min tandvärk......

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Skapa flashcards