Alla inlägg den 27 juni 2012

Av Anki - 27 juni 2012 20:19

Ja i måndags var det ju dags för match igen. Mot Medskogs denna gång. Som vanligt är det knappt att det finns 11 spelare, det hoppar in folk som inte har spelat på flera år. Och så går det som det går. Backlinjen är oerhört gles när motståndarna anfaller. Ofta är Pontus helt ensam när de kommer..........I måndags så stod jag och pratade med en pappa till en i Selånger. Han talade om att Tobbe hade fått hoppa in i mål när deras ordinarie målis blev sparkad med dobbarna före och inte kunde fortsätta. De fick inte ens en frispark. Nu var de på Pontus flera ggr och bara minuter innan matchens slut så var det en idiot som tog Pontus med kroppen och som grädde på moset stampade han på hans skenben så att han låg och skrek. Domaren vänder sig bort och sen sa han att han inte såg det.........  Sen blåste han av och alla utom en rasande Benny gick därifrån och lämnade Pontus liggande kvar.........Vi fick åka in på akuten. Benet var inte av men läkaren sa att han absolut inte får belasta benet på några veckor eftersom han hade fått några rejäla blödningar. Och så fick han smärtstillande och stödbandage.

Sen i går morse vaknade jag av ett underligt ljud utanför sovrumsfönstret. Jag låg och filosoferade en stund innan jag klev upp och kollade. SHIT !! Nåt brunt stort och lurvigt var det första jag såg..en björn var min första tanke. Men det var "bara" fyra tjurar modell Highland Cattle som stod där. Om jag hade knäppt ett kort ändå innan jag skrek åt dem VAD FAN GÖR NI HÄR !! Fniss...Då drog de iväg som en avlöning upp i skogen. Vilken tur att jag inte hade hunnit tvätta matchkläderna och hängt dem på torkvindan, för då hade nog kläderna följt med på deras horn eftersom de rusade precis förbi den   .

Tjurarna är fortfarande på rymmen så nu kollar jag både en och två gånger innan jag släpper ut hundarna. Hoppas att de får tag i dem snart eftersom de blir fort förvildade. När vi hade djur så hade vi alltid kornkross hemma............

Livet på landet   


Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards