Alla inlägg den 5 juni 2012

Av Anki - 5 juni 2012 23:46

Ja det är ju mycket som ska fixas nu i dagarna inför studenten. Hade köpt en tocken hissgardin till köket. Som jag packade upp och strök idag för att senare sätta upp den. Men det såg ju jättekonstigt ut !!! Just just ja, det skulle vara en träskena eller liknande längst ner i kanten på gardinen......  Sökte överallt i båda husen men hittade inget passande....tills jag kom på en sak. Jag snodde några vägkäppar (bambukäppar) som stod kvar efter vintern i fjol. De är nämligen jättebra att ha i växthuset   . Ner i källaren och hämtade en sån och kapade den till lagom längd.....och den blev perfekt. Nöden är uppfinningarnas lag eller hur  . Och ÄNTLIGEN!!! min tur att väva på mattvarpen    

Av Anki - 5 juni 2012 21:15

Ja mamsen måste ju också se anständig ut när sonen tar studenten så för några veckor sen, så var jag och inhandlade en rätt så enkel lång klänning. Och lång var den verkligen. Så jag har gått och gruvat mig för att klippa av en bit och lägga upp den snyggt. Men då kom jag ju på att i fjol sommar köpte jag en jättesnygg ärmlös klänning som var perfekt i längden. Så jag tänkte att Pontus får vara smakråd. Satte på mig den klänningen som jag tyckte att jag passade jättebra i........och gick in till Pontus. Som flinade och sa att jag såg ut som en trollkärring   Varför då undrade jag? Jo därför att det var ett flätat skärp som hängde och dinglade.....Hm....Ja men ok då provade jag väl den låånga klänningen då. Och den var mycket bättre enligt honom. Så att nu fick Lena hjälpa mig att nåla upp den, och så är det bara att klippa och sy i morgon   Men det var nog nån mening med det också för annars har den blivit hängande i garderoben......och kanske krympt som allt annat därinne    

Av Anki - 5 juni 2012 00:19

Såå kul att läsa referat om att sonen är som en vägg i målet och att han gör den ena klassräddningen efter den andra. Och detta från serieledarna.

Och så har jag varit och köpt ballonger idag, gula och blå........och champagne, tills på fredag. Vem fan ska blåsa upp alla ballongerna??? Inte jag iaf.......eller??  Hmmm.....vad gör man inte för sina barn? Studenten tar man ju bara en gång. Så då får jag väl blåsa upp 50-60 ballonger.......................Kapa björkar ska jag och Jonse göra också, piece of a cake   Puss och god natt   

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards