Alla inlägg den 2 maj 2012

Av Anki - 2 maj 2012 22:00

Ja snart så har det gått ett dygn sen jag strax efter att jag somnat, vaknade med en en fruktansvärd smärta i höger ben. Jag försökte att vara tyst men till slut bara skrek jag, det var bland det värsta jag varit med om när det gäller smärta. Jonas ville ringa ambulans men jag vägrade. Efter ett tag så sa han att han hade ringt Benny så de var på väg upp. De hade ringt akuten och där trodde de att det kunde vara en propp. Så när de kom fick jag ringa själv men jag hade så ont så att jag nästan inte kunde prata och hon sa att jag måste komma in på en gång. Så Benny skjutsade mig och Jonas lillgubben vägrade att lämna mig utan han följde också med. Lena skulle åka upp och hämta Pontus klockan sex. När så läkaren kom och undersökte mig så sa han att han trodde att det var en Bakers cysta i knävecket o ingen propp. Men för att vara säker skulle jag in på ultraljud och de läkarna började 10:00 (då var klockan 05:00) Och B skulle på jobbet så jag sa att jag skulle åka hem tills. Jag fick komma in 12:00 o sen var det ny lång väntan....16:00 kom läkaren och nya undersökningar. Han sa att proverna var bra och att det var en Bakers cysta som rupterat (spruckit) därav den oerhörda smärtan. Det kan ha uppstått pga ett överansträngt inflammerat knä. Sen var det bara att åka hem och fortsätta till Nedansjö och fotbollsmatchen. Pontus höll nollan i första men sen fick han en spark på knät och kunde inte fortsätta....Men Hasselkillarna gjorde en bra match trots förlusten tycker vi i publiken. Det blåste rena ishavsvindarna, hu så kallt det var. Men systeryster hade med sig kaffe och goodakakor som vi värmde oss med. På lördag ska det komma mer snö.......        I natt kommer jag nog att somna ovaggad    

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Skapa flashcards