Alla inlägg den 28 februari 2012

Av Anki - 28 februari 2012 19:28

Ja nu är mitt första alster snart klart. Löparen är nu 135 cm lång och jag har inte riktigt bestämt hur lång den ska bli, men tror nog att 135 cm är rätt så lagom. Det är bara det att nu vill jag ju väva mera eftersom det var så kul   .

Tog några bilder på den men fick ovett av Jonas varför jag inte använder mig av systemkameran när jag knäpper kort.....

Jaja det här får duga   

   

Av Anki - 28 februari 2012 17:23

Eftersom Pontus fyllt 18 och fortfarande går i skolan så får vi ansöka om förlängt underhåll tills utbildningen är klar. Och det får man inte skicka in förrän senast den månaden som han fyller 18. I det här fallet då januari. Så den 3/1 skickade jag iväg ansökan i  FK:s förtryckta kuvert...Det var bara det att jag hade missat att det inte var frankerat. Den 10/2 alltså nästan en och en halv månad senare får vi tillbaks brevet eftersom FK vägrat lösa sitt eget brev. Ok det kan jag ta...Men var fan har det legat i en och en halv månad !!! Så jag skickade tillbaks det frankerat med vändande post. I dag ringer de och säger att jag har skickat in ansökan för sent så att vi har inte rätt till underhåll...!!! Hade jag varit närmare henne så tror jag att jag hade dängt kärringaset   Men som tur var så hade hon ringt till Benny också och han hade frågat om de inte var riktigt kloka. Han hade sagt åt kärringen att han redan hade betalat in pengarna för de gångna två månaderna. Och när hon kollade upp det och såg att han hade gjort det så hade hon sagt  - Men guud du har alltså redan godkänt det alltså? Ja men då fick de väl behandla ansökan då......Snacka om översittare, de behöver väl inte trampa på en när man redan ligger heller. Sen finns det de som får sjuklön och bostadsbidrag trots att de arbetar heltid och sånt missar de att kolla upp fast det rör sig om hundratusentals kronor. I  vårt fall så ska de ju bara förmedla pengarna och inte ligga ute med en krona ens.


Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Skapa flashcards