Direktlänk till inlägg 25 januari 2012

Vinter !!

Av Anki - 25 januari 2012 00:00

Ja i morse kl 06:15 så var det -18,1 här ute i skogen. Rusa upp och tända i kaminen innan killarna ska upp. När jag sen skulle fixa fika till Pontus så började avkalkningslampan att lysa på Tassimon. Så det var bara att pallra sig till Matfors och köpa avkalkningsmedel sen. Och så har kylarvätskan "försvunnit" i bilen...Fyllde på vatten o glykol och det rann undan. Men sen fyllde jag efter och det verkar som om det stannade kvar, det kanske var luft i slangarna...

Sen nästa smäll. Avloppet från köket har börjat läcka igen !! Jag upptäckte det när jag satte in frostvakten i pumprummet. Det hade droppat ett tjockt lager med is på vattenledningen. Jag tog en hammare och knackade bort det mesta men nu måste jag kolla så att det inte läcker lika mycket som i fjol vinter, så att det blir is på källargolvet. För då blir det katastrof...igen.   Då fryser vattenledningen som går under golvet och ner till brunnen, 110 m under jorden. Ja det rör på sig som vanligt. Tänk om det kunde komma en fe och lägga en avi med 100 000 på, i brevlådan. Eller sätta in på kontot bara så där......Vi var iaf på kalas i kväll och fick pizza och tårta, det var ju trevligt.

-17 nu så jag måste väl elda till två-snåret om inte fötterna ska frysa fast i golvet i morrn bitti när jag kliver upp. Nämen jag har ju tofflor   . I morrn ska jag nog åka och lämna in Hans-Petter för garantin går ut den 27:e januari. Han tror att det är han som bestämmer vad jag ska skriva och inte, för ett tag sen så raderade han alla inställningar här på bloggen. Och det kan jag ju inte tolerera eller hur.   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anki - Torsdag 28 mars 00:34


 

Av Anki - Måndag 25 mars 21:31


 

Av Anki - Måndag 25 mars 21:29


 

Av Anki - Söndag 24 mars 21:46

 Och idag ringde Pontus och Camilla och frågade om jag ville bjuda på middag. Och det ville jag ju så klart. Snabbhandling på hemvägen och fixade lite tacobuffé. En flaska rött till damerna och succen är ett faktum. Sämre är det med min tandvärk......

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Skapa flashcards