Alla inlägg under december 2011

Av Anki - 12 december 2011 12:58

Ja nu finns det inte mer jag kan göra själv för Tage. Har varit i kontakt med veterinär nu och skulle behöva åka in med honom direkt. Kostnad mellan 3-5000, pengar som inte finns, älskade ,älskade vän vad ska jag göra? Bara kontant bet. som gäller.

Av Anki - 11 december 2011 21:30

Ja det är jobbigt när djur blir sjuka och de inte kan säga vad som är fel. Mattes gammelgubbe mår inte speciellt bra nu. Det började i natt när han började gnola och krumma sig. Jag var ute med honom flera gånger eftersom han ville det och från 04:00 i morse så har han haft det skitjobbigt. Sen på förmiddagen så var vi ute på lägdan i snön och gick/sprang. Då gjorde han ifrån sig så jag tänkte att nu vänder det. Men det blev bara värre ju längre dagen gick. Han fick matolja och sen har han kräkts flera ggr. Det luktar blandat jäst och ruttet i hela huset nu, tur att jag har massor med doftljus. Sparrisen vägrar han att äta men vatten har han druckit. Vi har varit ute på vägen och sprungit flera gånger också och då är han riktigt pigg men när vi kommer in så kräks han. Jag har tvättat mattor och hundbäddar....Så det blir nog en riktigt jobbig natt den som kommer. Jag har plockat fram motorvärmaren så jag vet att bilen startar om vi måste åka iväg nånstans. Kul när kontot är på noll...men det måste ju lösa sig isf. Just nu hoppas jag att han har ätit nåt som han blivit dålig av så att det går över när mage och tarmar är tomma, så att det inte är nåt vasst som har fastnat. Typ nåt fågelben eller nåt eftersom jag inte vet vad han har smaskat på.

Av Anki - 7 december 2011 16:47

Ja nu började det bli kallt att sova med öppet fönster så jag köpte en ny fönsterskarv på ClasOlsson. Den jag hade i fjol pajade när takraset tog med sig kabeln. Gruvade mig en stund innan jag skred till verket. Men vips så hade jag kapat antennkabeln till parabolen och skarvat in den. Hm.....ingen signal...Jag kollade om jag gjort nåt fel men det såg helt ok ut. Nu hade jag ju kapat kabeln så den inte nådde fram till tv:n   Ut i andra huset och rota fram en rulle antennkabel, och så fick jag dra ny kabel från parabolen runt husknuten och in i sovrummet......och testa i tv:n. Funkade   . Men jag måste ju kolla ändå om det var skarven det var fel på, så skruva ur kontakten i tv:n, koppla ihop med skarven igen .....ingen signal. Koppla ur och i med den nydragna kabeln igen...och det funkar perfekt. Alltså sover jag med öppet fönster ett tag till. I alla fall tills jag har varit och bytt skarven och det känns lite överkurs att åka till Birsta för en skarv som kostar 49:-. Det som jag hade räknat med att det skulle ta en kvart tog över en timme. Men jag hann med att bära en massa vedsäckar oc torka golven och lägga på min fina ryamatta också     

Av Anki - 6 december 2011 15:04

Skulle köpa en ryamatta för ca 1½ månad sen på Rusta som kostade 599 kr. Då stod det två tjejer bredvid mig som sa att IKEA skulle ha medlemspris på "samma" matta 5-9 dec. Så jag har väntat....och väntat....Och eftersom Jonas som vanligt hade sovmorgon till 12:00 i går, så skjutsade jag honom till Västermalm och åkte vidare till Birsta. Jag hade väl mina aningar men traskade in på IKEA:s mattavd. För att konstatera att mattorna hade varit slut redan 10:30 ! Folk hade varit som galna.... Jag började prata med en kvinna som också hade blivit utan, men hon sa att det skulle komma in nya idag. Men då kändes det lite överkurs tyckte jag att åka in en dag till och kanske bli utan igen. Då säger hon så här....- jag bor i stan och kommer att åka hit till tio när de öppnar. Så om du vill kan jag köpa en matta åt dig som du kan hämta hos mig när du har möjlighet. Jag blev jätteförvånad och glad så klart. Vi bytte tfn-nr och bestämde att hon skulle ringa mig när hon hade shoppat mattorna, men jag var ju lite osäker på om hon skulle höra av sig. Men i morse ringde hon och sa att min matta fanns hos henne på Skönsmon. Helt otroligt eller hur?   En människa som jag aldrig har träffat förut.......Jag trodde inte att det fanns såna människor, nästan som en tomtemor   eller en ängel.Och folk hade varit lika galna idag också därute......  

Av Anki - 1 december 2011 15:24

Japp då var all snö borta igen. Idag så har jag och hundarna (och katten) varit ute på ägorna och dragit bort gammalt kostängsel. Nu är det stolp och bräder som ska röjas, och lite fårstängsel. Innan jag gick ut så torkade jag golven. När jag kom ut sen så satt Smilla och filurade på gräsmattan, och när jag frågade vad hon höll på med så vände hon på sig. OJOJ så hon såg ut.....! Hon hade grävt en stor grop och var rätt så smutsig   Men efter att ha sprungit i höggräs och i skogen en stund så var hon ren igen.....nästan. Nu börjar det bli dags att fixa lite mat och någon timmes vila innan det är dags att skjutsa killarna till fotbollsträningen 22:00 - 23:00 i Matfors.

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards