Direktlänk till inlägg 30 december 2011

Dagmar - så här efteråt

Av Anki - 30 december 2011 01:23

På juldagen så läste jag om Dagmar men tänkte att det säkert var överdrivet. På kvällen så började det blåsa rätt så kraftigt så jag fyllde upp 4 hinkar och 4 tillbringare med vatten och fyllde en termos med hetvatten. När jag hade somnat så vaknade jag plötsligt av att ytterdörren smällde igen. Det var Jonas som kom in o jag undrade vad han gjorde...då hörde jag hur det skallrade i fönstren och insåg att vi var strömlösa. Sen blev det inte mycket sömn, det blåste omkring saker och grenar m.m utanför. Sen upptäckte vi att mobilnätet inte funkade heller.   Det blev 2 ½ dygn utan vatten, värme,telefon och lagad mat. Som tur var så hade vi ju kallskuret och mackor, juice o läsk. Och så har vi ju vedkaminen som vi kunde elda i och hålla värmen i ett rum iaf. Framför den tinade vi snö till toan. Backen upp till vårt hus var helt blank av is och jag hade ingen sand så det var ingen idé att ens tänka tanken på att flytta på bilen. På tisdag em hade det tinat fram lite av grushögen så jag kunde skyffla ut lite på vägen. Jonas,Pontus,Per o Fredde spelade kort och var ute och busade lite i mörkret så några timmar rann iväg iaf. Det är ju tur att jag hamstrar värmeljus för det gick åt ca 200 st plus 8 pelarljus och 23 kronljus...Och så var vi tacksamma för våra duntäcken...Det var inte kul alls men en erfarenhet rikare blev man. Och jösses vad gott det var med kokt potatis sen, och mys framför tv-n   En stor gran hade gått av som en tandpetare strax nedanför huset....  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anki - Torsdag 28 mars 21:45


 

Av Anki - Torsdag 28 mars 21:44


 

Av Anki - Torsdag 28 mars 00:34


 

Av Anki - Måndag 25 mars 21:31


 

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Skapa flashcards