Direktlänk till inlägg 14 december 2011

Dag 5 i orons tecken

Av Anki - 14 december 2011 23:04

Ja nu har det gått 5 dygn och som läget är nu så känns det positivt. Men det går lite upp och ner fortfarande. I går natt så hade vi det jobbigt både han och jag eftersom han hade jätteont och gnällde och ålade runt både inne och när jag gick ut med honom. Han vägrade att äta grötriset som jag hade kokt (men jag förstår honom) och jag fick fortfarande ge honom vatten med en spruta. Jag ringde till Veterinärhuset och veterinären tyckte att jag skulle ge smärtstillande ett dygn till. Så det var bara att åka till stan igen och hämta det i förmiddags. Men innan jag gjorde det så kokade jag köttfärs och provade att ge honom. Yes !!! Det åt han med glädje. Så det har ha fått nu i små portioner utblandat med ris och det verkar gå bra. Så i morgon kanske jag kan lägga pulver och tabletter direkt i maten. Han tiggde faktiskt lite när vi åt också   Men fortfarande krummar han med ryggen och väldigt hängig på ögonen. Är han inte väsentligt bättre innan helgen måste vi in och ta nya prover och ev en ny ultraljudsundersökning. Jag känner mig rätt så sliten nu faktiskt  Känner inte riktigt nån julglädje än men den kommer nog. Ska fixa revbensspjällen i morrn. Efterlyste partlite-grejorna förut och de var sorterade i Ånge den 6 dec !!! Undrar var de är då? Ska kolla med ICA i morrn. Sov gott alla......  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anki - Torsdag 28 mars 00:34


 

Av Anki - Måndag 25 mars 21:31


 

Av Anki - Måndag 25 mars 21:29


 

Av Anki - Söndag 24 mars 21:46

 Och idag ringde Pontus och Camilla och frågade om jag ville bjuda på middag. Och det ville jag ju så klart. Snabbhandling på hemvägen och fixade lite tacobuffé. En flaska rött till damerna och succen är ett faktum. Sämre är det med min tandvärk......

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Skapa flashcards