Alla inlägg den 3 augusti 2011

Av Anki - 3 augusti 2011 23:42

Ja idag sken solen från en klarblå himmel när man klev upp och det fortsatte så nästan hela dagen   Förutom nån timme när "åskar" hälsade på     Sen blev det fint igen. Plockar svartvinbär när andan faller på (tycker egentligen inte om att plocka bär) Var iväg och plockade lite lingon oxå. Går inte i 7-8 timmar i skogen för att hitta ett par liter blåbär, det finns viktigare saker att ägna tiden åt....Ska väl ta lite röda vinbär kanske i morrn. Vill ju iaf kunna koka lite saft, både åt oss och till Mias tjejer. Jag gjorde svartvinbärssaft av fjolårets bär men den jäste....Pontus undrade om jag hade hällt vin i safttillbringaren     

Av Anki - 3 augusti 2011 11:06

Grejade lite på altan förut då det kom en fågel och satte sig i huvudet på mig!! När jag skrek så flaxade den lite i håret och försvann...Jag var lite fundersam vart den tog vägen men fortsatte pysslandet. När jag gick ut på balkongen och vattnade blommorna där så tyckte jag att det liksom prasslade men såg inget så jag gick till köket. Eftersom det fortsatte prassla så smög jag lite på hundarna för jag trodde att det var de som lät och Smilla låg precis i dörröppningen....Gick runt och kollade, det fortsatte låta men jag såg inget.

Men till slut så såg jag den.....fågeln...I vardagsrumsfönstret!! Förtvivlat flaxande för att försöka komma ut genom fönstret. Jösses vilken tur att kattprinsessan inte var inne !! Innan jag hade fått upp fönsterhakarna hade den skitit 10 ggr tror jag men nu är den i frihet iaf. Slutet gott..... 

Av Anki - 3 augusti 2011 01:07

Jag är lite orolig. Jag anmälde Pontus som statist till en film och nu har han blivit antagen. Regissör är Andreas Öhman ( I rymden finns inga känslor) Ja eller nej?? Skolan är ju viktigast.....Hassel vann matchen mot Timrå igår med 6-3. Pontus förträfflig i målet men Jonas hjälpte Timrå med sista målet p.g.a en klackpassning till en Timråspelare mitt framför målburen....Shit happens ;-) I dag så var Jonas till vårdcentralen med sin onda fot. Han fick en spansk läkare som inte kunde många ord svenska. Underligt eller hur?? Han fattade inte vad hon sa var felet....Bara att han skulle ha sjukgymnastik och diclofenak.

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Skapa flashcards