Alla inlägg den 10 februari 2011

Av Anki - 10 februari 2011 23:26

I dag har det helt klart varit en innepulardag, med undantag för att bära in ved och skotta snö. Men hur mycket snö har han däruppe på lager?? Det räcker nu !!

I dag så var det Jonas som skulle in till stan på fotbollsträning och det snöade och blåste mer och mer ju längre dagen gick. Men jag skulle ju köpa hundmat och lämna de 65 knappar som jag gjort klara. Så trots att flera st avrådde starkt från att ge sig ut på vägarna i kväll åkte neröver. Men fy fan det var ingen hit precis !! På vissa ställen hade vägen drivit igen så det bara fanns nån meter kvar. Det är då det händer...MÖTE !! Fy bubblan !! När vi hade kommit halvvägs till Matfors frågade jag Jonas om vi skulle vända men han tyckte vi skulle fortsätta när vi kommit så långt. När vi kom ut på E14 så var de inte ett dugg bättre och när det samtidigt blåste snö från sidan så kraftigt så man inte såg var på vägen man befann sig, då sa jag att nu vänder jag. Så vi svängde av tillbaks mot Vattjom och ringde till B och sa som det var. Så vi stannade till på ICA där det var 4-5 bilar, handlade hundmat och  for hemöver igen. Då hade det hunnit bli ÄNNU värre.....Ett tag så trodde jag faktiskt att vi inte skulle ta oss hem. Vägen var helt igendriven och inte ett spår före, och så hade det drivit så det såg ut som om det gick vågor på vägen. Återstår att se om det kommer nån skolbuss i morgon..........








Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards