Alla inlägg den 15 januari 2011

Av Anki - 15 januari 2011 22:43

   Det är inte kul med kylan och så här mycket snö. I går var mattes prinsessa i bokyllan och rev ner ljusstakar, hoppade från badrumsfönstret och ner på skurhinken som det var vatten i (som tur var inte så mycket). Sen var hon och gick på Jonas bärbara en sväng. När vi satt och åt middag så var det nåt som lät i Pontus rum. Jag tittade och talade om för killarna att hon satt på tangentbordet till Pontus dator. Först trodde de att jag skämtade men så gick Pontus och tittade......, och nån fick skäll ;-) För då hade hon trampat omkring så hon hade gjort nåt med hans spelgubbe......Lite senare så var hon på köksbänken och gick, sen en sväng på stor-tv:n. Förutom det så hade hon rally runt i huset som en galning tills hon var alldeles andfådd och helt slut och kröp in under köksmattan och somnade en stund. Man skulle kunna tro att det är en hundvalp jag pratar om men det är vår kattprinsessa Smulan :-)

Av Anki - 15 januari 2011 12:53

Morr..trodde i min dumma enfald att eftersom hundarna var ut klockan 03:00 så kanske de sover en stund längre på morgonen. Njet :( Kvart över sex stod det tre idioter vid sängen o stirrade på mig. Jag kunde lura dem i ungefär en timme men sen var det bara att kliva upp för då höll de på att svälta ihjäl.

Då kommer nästa trauma......+13,1 inomhus. Men fy f-n vad kallt ! Tur man har duntäcke....Alltså kröp jag ner en stund till och gruvade mig för att vakna på riktigt. Värk i ryggen,knäna men det är väl bara att bita ihop. Tur att B o L är sena som vanligt :)

Nu har jag eldat och fått upp värmen i huset + 18,6. Ska gå ut och hämta in ved nu. Eller ska jag gå och spruta vatten på dösillarna först så de vaknar....

Av Anki - 15 januari 2011 00:43

Äntligen har jag fått till en besöksräknare på bloggen efter ett evinnerligt googlande. Har tittat på Let´s Dance och Boston Leagal, fränaste advokaterna eller.....?

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25
26
27 28 29
30
31
<<<
Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards